איך מנקים חלקי לגו?

איך מנקים חלקי לגו?

כי אין דבר מעצבן יותר מלגו מלוכלך!

את השאלה הזאת הורים שואלים אותנו באופן קבוע אחרי שהם רואים את הסדר והארגון של ערכות הלגו בחוגים. הגיע הזמן לעשות סדר.

קבלו את הטיפים של ד"ר לגו לשמירה על אבני לגו נקיות:

נתחיל במה אסור לעשות כשמנקים לגו, אלא אם כן רוצים להרוס אותו: לא מנקים שום חלקים של מנוע חשמלי או חלקים בעלי חיישנים למחשב.

לא משנה מה –  המנעו משימוש באקונומיקה. אקונומיקה היא מאבות ההרס של הלגו.

אין להשתמש בחומרי ניקוי כימיים לכיורים, לחדרי אמבטיה ועוד. אל תשכחו שזה משחק שילדים לפעמים מכניסים לפה.  הם מכניסים לפה גם את הידיים שלהם לאחר שנגעו בחלקי הלגו, לפעמים הם גם שוכחים ואוכלים במקביל למשחק בלגו ואז הם חשופים לחומרים רעילים.

אם החלטתם ללכת על ניקוי יסודי אפשר לכבס במכונת הכביסה או להכניס למדיח הכלים. אין להשתמש בחומרי ניקוי חזקים מדי ולא בחום גבוה כדי שלא לפגום בלגו. אם כיבסתם במכונת כביסה אין להשתמש בחומרי ניקוי או באבקת הלבנה, שכן הצבע עלול לדהות ולהיפגם. ניתן להשתמש בנוזל כביסה.

זכרו – המשחק מיועד לילדים העלולים להכניס את חלקי הלגו לפה. אין להשתמש בחומרי ניקוי.

 

עוד חומר ניקוי בריא וזמין: ניתן להוסיף 1-2 כוסות חומץ לבן לשטיפה לניקוי במדיח הכלים או במכונת הכביסה.

יש להכניס את חלקי הלגו לתוך רשת עם רוכסן, אחרת הם ירעישו ויתפזרו. בנוסף, חלקים קטנים יכולים לחדור לגוף המכונה. היזהרו! בדקו שהרשת מספיק צפופה, מלאו ונערו בחוזקה לפני ההכנסה למכונה.

 

הדרך הטובה ביותר לנקות את חלקי הלגו היא הדרך המערבת את הילדים בתהליך: מלאו גיגית קטנה במים ושימו  כפית נוזל שטיפת כלים. אחד הילדים יכול לשים את חלקי הלגו בקערה ולסבן, הוא יכול גם לערבב את חלקי הלגו לניקוי מהיר. ילד נוסף יכול לנגב את חלקי הלגו.

 

אנו מזכירים לכם שבישראל יש לנו מים קשים. לכן, לאחר הייבוש תצטרכו לעבור עם מטלית יבשה על החלקים כדי למנוע היווצרות שכבה לבנה ומכוערת של אבנית ומינרלים העלולה להישאר בחלקי הלגו.

 

טיפים של ד"ר לגו

מיינו לגו לפני השטיפה. זוהי הזדמנות לעשות סדר. מומלץ לקנות מקומות אכסון מותאמים לפי צבעים וגדלים.

קחו את הזמן ואפשרו ללגו להתייבש סופית, תהליך שלוקח בין 3-2 ימים.

כדי להאיץ את תהליך הייבוש שימו בתחתית הקערה קצת אורז וכמה סמרטוטים לספיגת נוזלים. מדי כמה שעות סגרו במכסה ונערו להוצאת נוזלים, לאחר מכן פתחו לאוורור.

לפני ניקוי הלגו פרקו חלק חלק כך שהחלקים לא יהיו דבוקים ויקשו על הניקוי.

 

מהי השיטה האידאלית לניקוי חלקי לגו?

 

יש ריח רע של  עשן או שתן? נסו את זה:

מלאו בקערה תערובת של מים ואבקת סודה לשתייה במרקם עבה וסמיך. השרו את חלקי הלגו בקערה. עבדו עם כפפות ודאגו שכל חלקיםו ספוגים בחומר. השאירו את הקערה למשך כמה שעות. לאחר מכן שטפו שוב את החלקים והשרו אותם בקערה מלאה במים ובחומץ, ביחס של חצי-חצי.

 

תקבלו לגו מבריק וריחני שכיף לשחק אתו, כאילו קניתם לגו חדש! זה שווה את ההשקעה!..

 [pb_builder]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.