משחק חורפי – לגו הוקי קרח

לגו הוקי קרח

החורף כבר פה ואתם מחפשים מה לעשות עם הילדים בבית? יש לנו פעילות לגו מהנה בשבילכם! בעזרת לגו קלאסי, שנמצא זמין בכל בית לחובבי הלגו, תוכלו לספק לילדים שעות של הנאה. התקופה האידאלית לעסוק בבניה מלגו באווירה חמה וביתית היא החורף. פשוט לאסוף את הילדים סביב קוביות הלוגו ולבות כיד הדמיון.

 

מכיון שאי אפשר לצאת לפעילות ספורטיבית בחוץ, מצאנו עבורכם פעילות המשלבת ספורט פופולרי בקנדה ובעולם. בואו לבנות משחק הוקי קרח! ההפעלה מתאימה לילדים החל מגיל 3 והיא קלה ופשוטה לביצוע. איך עושים את זה? כל מה שצריך זה כמה קוביות לגו, תבנית אלומיניום, שתי כפיות ופקק של בקבוק – ויש לכם משטח הוקי קרח עשוי מלגו!

הכנתם? אפשר לעבור לכיף האמיתי וליצור רקע מתאים: יציע, אנשים ואפילו הקלטה של מחיאות כפיים סוערות בכל פעם שמישהו מבקיע שער! ואפשר גם לוותר על אווירת ההוקי קרח ולעבור ישר למשחק.

 

ציוד הכנה

תבנית אלומיניום בגודל המשטח

שערים מלגו לבניה חופשית

1 פקק בקבוק

2 מקלות ארטיק או כפיות

 

תהליך בניית משטח לקרח דורש הכנה מוקדמת: לוקחים תבנית אלומיניום ושמים בתוכה מים. יש לשים כמות מספקת כדי שהמשטח יהיה עבה.  במהלך המשחק משטח הקרח יימס ואנחנו רוצים לאפשר לילדים להינות מהמשחק לאורך זמן. את התבנית מכניסים למקפיא למשך הלילה.

 

מוכנים לשחק? מתחילים בבניית השערים. ניתן לשלב בבניה סמל של קבוצה. כל ילד יכול לבחור שם לקבוצה שלו ולהחליט על צבעים מיוחדים לשער. נצלו את ההזדמנות לדבר איתם על רוח ספורטיבית ומשמעותה.

הראו להם סרטון של משחק הוקי אמיתי כדי להכניס אותם לאווירה וספרו להם על משחק ההוקי קרח. הוקי קרח הנו ענף ספורט קבוצתי קצבי ומהיר, הדורש המון קורדינציה. המשחק מתקיים תוך כדי החלקה על הקרח והוא דורש ריכוז ושיווי משקל. המטרה היא הנעת דסקית על גבי הקרח בעזרת מקלות ייעודיים בעלי להב מעוקל, המשמשים על מנת לחבוט דסקית עשויה גומי לתוך שער הקבוצה המתחרה, כדי להבקיע אותה. הקבוצה שהבקיעה יותר שערים מיריבתה היא המנצחת במשחק. הקושי הוא בדסקית: הדסקית כל כך קטנה והיא נעה במהירות כל כך גבוהה בזכות הקרח המאפשר לה תנועה חלקה.

שתפו אותם בעובדות מעניינות בסגנון 'הידעת'!

למשל, ספרו להם שהמשחק מחולק לשלושה חלקים. בין כל שליש יש הפסקה קצרה שבה עולה על המשטח מכונה שמחדשת ומהדקת את הקרח. למכונה קוראים "זמבוני" (Zamboni), על שם הבחור שהמציא אותה, פרנק זמבוני.

מולדת ענף הספורט הוא קנדה .

עוד עובדה מצחיקה היא השם של דסקית הגומי (puck).

במשחק הוקי קרח משתתפות שתי קבוצות שכל אחת מהן מונה שישה שחקנים: חמישה שחקני שדה ושוער.

עוד עובדה מעניינת: הקרח, מתברר,  צבוע מלאכותית בלבן, כדי שהדיסקית השחורה תבלוט על רקע הקרח. קוטרה 7.62 ס"מ, עובייה 2.54 ס"מ (אינץ' אחד), ומשקלה בין 156 ל-170 גרם. לפני משחקים הדיסקית מוקפאת כדי להקטין את הקפיציות שלה על הקרח.

עוד מידע מעניין על הוקי תוכלו למצוא בויקיפדיה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.